Checklist listbuilding

hands on social media logo

The money is in the List!

Ontdek aan de hand van deze checklist of jij klaar bent voor klanten die daadwerkelijk van je willen kopen.

Een e-maillijst is goud waard. En dat hoeft geen grote lijst te zijn. Zelfs met 100 mensen op je lijst kun je omzet genereren. Mits het relevante leads zijn. Mensen die de intentie hebben met jou te willen werken.

Of jij succesvol zult zijn met listbuilding hangt van een aantal zaken af. Ik heb het hier niet over ingewikkelde sales funnels of techniek. Hieronder lees je wat belangrijk is voordat je een e-maillijst start.  Loop de checklist door en noteer voor jezelf of je alle vragen met JA kunt beantwoorden.

1. OVERTUIGINGEN

– Ben ik vrij van beperkende overtuigingen als ik denk aan het opbouwen van een e-maillijst? (denk aan: “Zitten mensen wel op mij te wachten?”, “Ben ik wel goed genoeg?”)

2. RESULTAAT

-Heb ik helder wat die eerste 100 inschrijvingen op mijn e-maillijst mij gaan brengen? – (gevoelens als: trots, voldaan, blij, energiek)

3. PRODUCT OF DIENST

-Heb ik een product of dienst dat klaar is om aan te bieden aan de leads op mijn e-maillijst? – (bijvoorbeeld een coachingstraject)

4. LEADS

-Weet ik precies welke mensen ik wil aantrekken, die écht met mij willen werken? – (bijvoorbeeld 40+ vrouwen)

5. PROBLEEM

-Weet ik precies wat hun grootste probleem of wens is? – (waar ik een oplossing voor heb)

6. WEGGEVER

-Weet ik wat ik voor ze kan maken als kennismaking met mij en wat ze de eerste stap naar de oplossing brengt – (bijvoorbeeld een e-book over ….)

7. CONTACT

-Heb ik een plan om contact te houden met deze leads als ze (nog) niet klaar zijn om direct te kopen? – (bijvoorbeeld door een maandelijks blog)

AAN DE SLAG
Heb je alle vragen met JA beantwoord? Dan ben je klaar om met listbuilding te starten. 

Zie Listbuilding als de belangrijkste marketing activiteit in je bedrijf. Mensen leren je kennen via social media, via mond op mond reclame of je via website.  Als er een klik is komen ze op je e-maillijst. Dit gebeurd met de juiste klantenmagneet. Deze inschrijvers worden direct een klant óf later – als zij er klaar voor zijn -.

Wil je samen met mij je klantenmagneet ontwerpen en je e-maillijst laten groeien? Kijk dan wat BLOSM (Building Lists on Social Media) voor je kan betekenen.

...nog meer interessante Blogs:

Laat een bericht achter of stel een vraag: