de beste link voor een social media bericht

“Klik hier”
“Tik op de link in mijn bio!”
“Meer informatie vind je hier”

We doen ons best om de volgers van onze social media platforms te bewegen richting onze website. Met zachte hand, met krachtige toon, verleidelijk… we halen alles uit de kast.

Terecht.

Want volgers van je socials, die je website bekijken is fijn. Ze kennen je al een beetje van Instagram, van Facebook of LinkedIn. Ze vinden je een leuk mens, je hebt ze overtuigd van je deskundigheid. Door dit alles zijn ze benieuwd naar wat je doet en hoe jij kunt helpen.

Maar het gemiddelde websitebezoek is slechts een paar seconden. En dan is het de vraag of je volger nog een keer terugkomt.

Zonde.

Daarom laat ik je in dit artikel zien hoe je slim gebruikmaakt van de link in je social mediabericht, waar die naar toe leidt.

willy valk

Duurzaam

In je social mediaberichten wil je zo nu en dan naar je website verwijzen. Daar staat tenslotte je aanbod. Maar 96% van je volgers, die doorklikken, zijn nog niet zover om daadwerkelijk de aankoop te doen. Daar gaat het bij het doorklikken mis. Die volger is dus zo weer van je website vertrokken.

Het is ook te snel om via een link naar een gratis kennismakingsgesprek te verwijzen. Zelfs niet per telefoon. Ze kennen je immers daar nog niet goed genoeg voor.

Direct contact is te spannend, te snel, te voortvarend. Slow down….

Omdat je een langdurige relatie wilt opbouwen met je potentiële klanten is een andere aanpak nodig. Eentje waar je lang plezier van hebt, zowel jij als ondernemer, als je volgers. Ze zijn immers je klanten voor de toekomst.

De beste link in je social media bericht

In plaats van te verwijzen naar je aanbod of je gratis kennismakingsgesprek, link je in je social mediabericht naar een te downloaden weggever, die op je website staat.
Je kent ze vast wel; e-books, checklists, stappenplannen etc.

Het waardevolle van zo’n weggever is, dat je het e-mailadres van je volger nodig hebt, om de weggever naar toe te sturen. En als ze de weggever hebben ontvangen, kun je op een prettige manier via de mail contact houden. En de band die je op social media al had opgebouwd versterken.

Door dit regelmatige contact, via de mail, wordt het steeds gemakkelijker om deze lezers de volgende stap te laten nemen. Denk dan aan het lezen van een blog, het bijwonen van een workshop, een webinar, of meedoen aan een challenge.

Opeens heb je veel meer mogelijkheden, die leiden tot de aankoop van je uiteindelijke product of dienst.

De weggever

De weggever bedenken, ontwerpen en maken is soms een uitdaging. Want wat is het onderwerp? Wat zet je er in? Wordt het een e-book of iets anders? Hoeveel tekst en foto’s gebruik je? En belangrijk: hoe laat je de lezers de volgende stap zetten…

Ik vond het zo’n 8 jaar geleden een heel gedoe, maar ik heb er hulp bij gehad van de beste marketeers en copy-writers. En inmiddels hebben meer dan 10.000 mensen mijn weggevers aangevraagd.

En vele van mijn klanten hebben samen met mij hun eigen weggever gemaakt.  Want in je eentje zoiets bedenken en uitvoeren duurt lang en levert vaak maar weinig op. Meer over dit programma – BLOSM – lees je hieronder.

Informatie programma’s en cursussen

Instagram Succes Programma – wekelijkse inspiratie, een-op-een coaching en groepsbijeenkomsten
Social Media Succes Systeem – strategieën voor meer klanten via Instagram, Facebook en LinkedIn – jaarprogramma
BLOSM – e-mailmarketing, weggever, blog, challenges voor een waardevolle e-maillijst vol potentiële klanten
Instagram Reels Mastery – 4-delige online cursus voor Reels met impact

...nog meer interessante Blogs:

Laat een bericht achter of stel een vraag: