Hoe je een geweldige eerste indruk maakt met je Instagram bio
Een profiel schrijven voor Instagram lijkt simpel maar het tegendeel is waar! Onderzoek heeft laten zien dat online bezoekers in een fractie van een seconde een mening over je account vormen. Als je Instagram zakelijk gebruikt is het daarom echt belangrijk dat je een goede eerste indruk maakt.
7 tips voor een geweldige bio
Hieronder vind je 7 tips die er voor zorgen dat relevante bezoekers op de ‘volgen’ knop klikken.
Tip #1 Gebruik je eigen naam in het veld ‘naam’ en voeg er je specialiteit aan toe. Je valt zo meer op en mensen kunnen je op deze manier gemakkelijk vinden via de zoek optie. Kijk even bij mijn bio hoe dat er uit ziet.
Tip #2 Een goede bio legt uit wat voor soort bedrijf je hebt en wat je doet. Wees concreet en houd het niet bij coach of kunstenaar. Wat maakt jouw bedrijf anders? Heb jij unieke vaardigheden die interessant zijn voor potentiële volgers?
Tip #3 Maak gebruik van steekwoorden in plaats van een verhaal. Deze steekwoorden of keywords zijn niet ‘zoekbaar’ maar geven je bio wel ‘focus’. Ze geven een beeld van je bedrijf en eventueel je persoonlijkheid.
Tip #4 Maak slim gebruik van de link naar je website. Op Instagram kun je, in tegenstelling tot andere platforms, maar 1 klikbare link kwijt. Die link staat in je bio.
De meeste bedrijven gebruiken hiervoor de link naar de homepage. Maar rechtstreeks naar je blog verwijzen of naar een pagina waar mensen zich voor iets kunnen inschrijven, kan natuurlijk nog veel interessanter zijn.
Tip #5 Houd het luchtig! Instagram is een platform waar het er allemaal iets minder formeel aan toe gaat. Een manier om iets van jouw gevoel voor humor te laten zien is bijvoorbeeld gebruik maken van emojis.
Tip #6 Geef je bio #ruimte! Door hier en daar een return te geven en niet al je tekst achter elkaar te schijven wordt je bio overzichtelijker.
Je doet dit gemakkelijk op je computer maar de resultaten zie je alleen om je mobiel.
Tip #7 Geef aan waar je te vinden bent. Heb je een fysieke winkel of expositieruimte? Zet het adres en je openingstijden in je bio waardoor mensen niet verder hoeven zoeken op je website voor gegevens.
Dit waren mijn tips waarmee jouw bio nét even anders is dan de doorsnee bio. En waarmee je dus nét dat verschil kunt maken. Het laat zien dat je aandacht besteedt aan Instagram en het geeft de meest belangrijke informatie over jouw bedrijf.
Gebruik deze tips als je een Instagram account gaat aanmaken of neem je bio er bij om te zien wat je kunt verbeteren.
Instagram cursus 50XInstagramSucces
Wil je direct en zonder beginnersfouten aan de slag? En mis je de tijd om je te verdiepen in een nieuw platform als Instagram? Je wilt namelijk niet ‘zomaar’ wat doen, je wilt het professioneel aanpakken. Of heb je een account maar weet je niet zo goed wat je er mee aanmoet? Het gevolg is dat je niets met Instagram doet. En dat is een gemiste kans!
In beide gevallen help ik je graag met je Instagram marketing middels de cursus 50XInstagramSucces. Ik leer je onder andere hoe de app van Instagram precies werkt, hoe je het beeldverhaal van je bedrijf vertelt en hoe je berichten inplant. Dit allemaal zodat je een warme band met (potentiële) klanten opbouwt. Ik leer je handige methodes en hoe je strategisch te werk gaat, zodat je snel resultaten boekt op Instagram.
Ik wil graag starten en leren hoe ik met korte teksten ouders van kinderen met dyslexie kan bereiken.
Leuk Gerrie en ik wens je veel succes met de cursus!
Het webinar vond ik super interessant. Ik denk serieus na om deel te nemen.
Maar eerst antwoord op je vraag:
Ik merk dat jongere vrouwen FB ouderwets vinden en daarom met FB zijn gestopt, maar wel met Insta zijn gestart. Ik wil hen ook graag bereiken.
(Mijn website wordt gemaakt en ik hoop dat hij over enkele weken klaar is)
Veel jonge mensen hebben Instagram maar let op, de ‘ouderen’ maken een flinke inhaalslag 😉