Weet jij hoe jouw tweets presteren, wat de TOP tweets zijn?

Twitter Analytics & tweets

HdnsonSocialmediaElke maand is het weer een verrassing om te zien welke tweet een ‘top tweet’ is en wie van mijn volgers een ‘top volger’  is. Niet alleen voor mijn eigen account maar ook voor mijn klanten waar ik Twitter voor beheer.

En dat deed mij denken, weet jij eigenlijk hoe jouw tweets presteren?

Simpel

Om je Twitter Analytics te bekijken ga je  naar je Twitter account en ga dan naar de website van Twitter met jouw statistieken.

Daar aangekomen word je echt op een simpele, heldere manier getoond hoe jouw tweets het doen.

De pagina geeft je bovenaan een overzicht van de laatste 28 dagen. Je ziet een aantal grafieken die snel inzicht geven in hoeveel keer mensen je tweets zagen, hoe vaak je profiel bezocht is en meer. Als je naar beneden scrolt zie je vervolgens jouw Toptweet, Topvolger en Topvermelder per maand, netjes onder elkaar.

Ga je naar boven, naar je statusbalk bovenin je scherm, zie je verschillende tabbladen. Je kunt hier nog gedetailleerder per tweet zien hoe de interactie was, hoeveel keer er geklikt is, getweet etc. Je kunt de datum aanpassen zodat je ook voorgaande maanden kunt bekijken.

Daarnaast heb je een overzicht van je toptweets, netjes onder elkaar. Deze informatie is ontzettend bruikbaar want als je dit maandelijks bekijkt kan je je toekomstige tweets hier op afstemmen.

Doelgroepen

Bovenin de pagina vind je ook het tabblad ‘Doelgroepen’. Hier vind je de demografische informatie en het altijd weer spannend om te zien of dit ook echt de mensen zijn die tot jouw ideale klanten behoren. Want klopt dit niet dan heb je toch echt een andere toon van tweeten of strategie nodig.

Meer over Twitter en hoe je hier als ondernemer van kan profiteren kun je overigens in een van mijn vorige blogs vinden.

Ik zie in ieder geval dat 76% van mijn volgers een vrouw is en dat bij interesses ‘ondernemerschap’, ‘marketing’ en ‘gezondheid, geest en lichaam’ bovenaan staan. Daar ben ik heel tevreden mee 🙂

toptweet met mediaFoto’s

Wat ook opvalt is dat de tweets mét foto het beter doen dan de tweets zonder.

“Tweets with embedded images get 18% more clicks, 150% more retweets, and 89% more favorites. (Source)”. Probeer het eens uit. Het is even wat meer werk maar als je resultaten omhoog schieten wellicht de moeite waard!

Vraag 

En ik ben benieuwd; kende jij Twitter Analytics al? Laat het weten in het reactieveld hieronder.

p.s. Wil jij mij volgen op Twitter dan kun je mij onder deze naam vinden @HandsonSMM; ik volg je zeker terug!

Zullen we ook op de ander platforms contact houden?

Ontdek Facebook updates, marketingtips en meer op mijn Facebookpagina.
Bekijk mijn foto’s mét Instagragram tips op mijn Instagram.
Link met mij op LinkedIn.
Bekijk mijn leerzame video’s op Vimeo.

...nog meer interessante Blogs:
2 berichten
  • Eleonora van Grinsven
    Beantwoorden

    Dank voor je heldere blog Willy. Van Twitter analytics heb ik wel gehoord. Ik gebruik het echter niet. Je hebt me enorm enthousiast gemaakt om dat te gaan veranderen. Bedankt

    • Willy Valk
      Beantwoorden

      Dank je wel voor je reactie Eleonora! Fijn dat je zin hebt met Analytics aan de slag te gaan. In de training Social Media Succes Systeem, die jij doet, komt het in module 8 heel uitgebreid aan bod.

Laat een bericht achter of stel een vraag: