Instagram Verhalen vs. Reels: Wat zijn de verschillen?

Instagram Verhalen en Reels 

Ken je dat? Je ziet jongere collega’s Verhalen en Reels op Instagram delen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Terwijl jij misschien nog nooit een Verhaal of Reel hebt gemaakt en de verschillen tussen beide niet eens kent.

Maar geen zorgen, je bent niet alleen. Veel ondernemers die nog maar net met Instagram zijn gestart, ervaren hetzelfde. Daarom is het goed, voordat je aan de slag gaat, eerst eens te kijken wat Verhalen en Reels precies zijn. Wat de verschillen zijn, waar je ze voor gebruikt en hoe vaak je ze deelt.

WILLY VALK

Verhalen: snel en vluchtig

Verhalen zijn een populaire functie op Instagram waarmee je foto’s en video’s deelt die na 24 uur verdwijnen. Ze staan bovenaan het scherm in de ‘rondjes’, op volgorde van betrokkenheid.

Verhalen bieden een informele manier om dagelijkse updates, achter de schermen content en interactieve stickers te delen.

Daarnaast is de zogenaamde link-sticker super handig, omdat je hiermee mensen direct, met slechts één klik, naar je website kunt leiden.

Naast de link-sticker zijn er ook andere interactieve stickers, zoals de vraag-sticker, waarmee je een warm contact met je volgers kunt opbouwen.

Door toevoeging van muziek en filters, kun je de sfeer versterken en de betrokkenheid vergroten.

Verhalen kunnen elke dag worden gedeeld, zo vaak als relevant is voor je volgers.

Bovendien kun je Verhalen bewaren als Hoogtepunt, waardoor ze zichtbaar blijven op je profiel.

Reels: creatief en educatief

Reels zijn korte, creatieve video’s van maximaal 90 seconden die kunnen worden gedeeld op je Instagram tijdlijn.

Ze zijn ideaal voor het delen van educatieve content zoals tutorials.

Met goede Reels kun je de aandacht trekken van niet-volgers op de Verkennen-pagina van Instagram, waardoor je je bereik kunt vergroten en nieuwe volgers kunt aantrekken.

Het is belangrijk om direct de aandacht te trekken met een aantrekkelijk eerste beeld dat duidelijk maakt waar de Reel over gaat.

Een Reel kost meer tijd om te maken, maar gelukkig hoef je er niet veel van te maken. Eenmaal per week is voldoende.

Blijf monitoren

Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel helder hebt wanneer je een Verhaal of Reel gebruikt.

Beide functies bieden unieke mogelijkheden om je ondernemersverhaal te delen en je volgers te betrekken.

Echter, onthoud dat Verhalen en Reels nooit ten koste mogen gaan van de gewone fotoberichten in de tijdlijn.

Daarnaast is belangrijk om na verloop van tijd te kijken hoe je volgers reageren op je Verhalen en Reels in je statistieken. Zo leer je waar je doelgroep van houdt en kun je meer aandacht besteden aan wat zij graag zien.

Welke kansen liggen er voor jou?

Heb je het idee dat je Instagram marketing kunt verbeteren of heb je hulp nodig hebt bij het optimaliseren van je account, overweeg dan een Unlock sessie.

Tijdens deze online sessie pakken we je Instagram account erbij, beantwoord ik al je vragen beantwoorden en geef je waardevolle tips. Na de sessie ontvang je de opname die je dan stap voor stap en zo vaak als je wilt kunt bekijken. Klik hier voor meer informatie

Heb je nog andere vragen over Reels of Verhalen? Laat het me gerust weten, ik help je graag verder!

...nog meer interessante Blogs:

Laat een bericht achter of stel een vraag: