Maak jezelf onvergetelijk!

Maak jezelf onvergetelijk!

‘Uit het oog uit het hart’, zó gaat dat online. Ben jij niet dagelijks op Facebook te vinden met jouw praktijk, tweet jij niet paar keer per dag dan zijn je potentiële klanten je zo vergeten! En dan doen ze dat traject bij iemand anders. Bij jouw concurrent die wél langskomt in hun tijdlijn en daar altijd van die handige, waardevolle tips deelt. “Maar ik heb helemaal geen tijd om élke dag iets nieuws te verzinnen”. Ik hoor het je zeggen.  En al zou je tijd hebben, heb je er dan zin in?  Weet je waar je elke dag over kunt schrijven?

De slappe lach

Ik hoor het de trainer nóg vragen tijdens mijn eerste marketing training: “wie heeft er een blog?” Ik stak mijn hand aarzelend op want ik had een WordPress blog. Op dat blog schreef ik stukjes over een zeilrace op het IJsselmeer of een ander ‘avontuur’ voor familie en vrienden. Maar een zakelijk blog dat iedereen zou kunnen lezen? Doodeng! Tot dat ik begreep dat het een marketing strategie is. Ik kreeg bijna de slappe lach toen ik begreep hoe ingenieus zijn in elkaar stak. En simpel! Wat hád ik het jaar daarvoor moeilijk gedaan! Met social media wel te verstaan. Ik zal je uitleggen wat dat blog daar mee te maken heeft.

Hoe je begint

  1. Maak het jezelf in het begin makkelijk. Idealiter heb je je blog op je eigen website. Daar ben jij namelijk de eigenaar van, dat heb je zelf onder controle. Kan dat niet? Begin met een apart WordPress blog. Of schrijf het op LinkedIn bij Pulse. Schrijf een ‘notitie’ op de blogfunctie van Facebook.
  2. Bedenk een onderwerp waar je een aantal tips over kunt geven. Gewoon een lijstje waarvan je weet dat je klanten er blij mee zijn. Bijvoorbeeld zeven tips om beter door te slapen. Of tips om veilig buiten op blote voeten te leren lopen. Ik kijk uit naar zo’n lijstje; maar goed dat is een ander verhaal.
  3.  Zet er een paar passende foto’s bij. Die je zelf hebt gemaakt of rechtenvrij mag gebruiken. Kijk voor rechtenvrije foto’s op Pixabay.com

De volgende stap

vergeet-mij-nietjesOké, nu heb je een blog. “Ja, leuk, maar nu heb ik nóg meer te doen, wat heeft dat nu met tijdbesparing te maken?” Let op want nu wordt het leuk. Want stel dat je dat blog hebt geschreven over 7 tips om beter door te slapen. Dat betekent dat je nu ook 7 tweets hebt :-), 7 Facebook berichten én een mooie update voor LinkedIn. Van elke tip maak je namelijk een korte zin voor op Twitter met een link naar je blog. Elke alinea die bij de tip hoort is een Facebook bericht. Voor LinkedIn gebruik je een korte inleiding en de link. Bij je blog heb je al een paar leuke foto’s en die gebruik je ook voor Twitter, LinkedIn en Facebook.

En dan verder

Eenmaal het blog geplaatst ga je met die bestaande tweets variëren. Dat doe je als volgt. Maak van tweet 1 bijvoorbeeld een vraag, een stelling of een andere zin en je hebt  drie nieuwe tweets. Dat doe je ook met alle andere tweets. Zo heb je minstens 21 tweets. Ditzelfde geldt voor Facebook en hier vind je meer inspiratie voor het maken van verschillende berichten. Bij LinkedIn ga je wat rustiger te werk. Overlaad je zakelijke contacten niet met updates. Ga zo verder met al je volgende blogs. En bewaar al die tweets want ook die ‘oude’ kun je weer hergebruiken. Hoezo inspiratie nodig hebben voor social media? Geweldig toch?

Bonus

En wat gebeurt er als je dat blog op je website hebt staan denk je? Je krijgt veel meer bezoekers! Want als je 1 waardevolle tip op Facebook zet en vertelt dat de andere 6 op je blog te lezen zijn, dan klikken mensen door. Zijn die mensen op je website dan gaan ze misschien wel verder rondkijken. Ze schrijven zich in voor je gratis e-book en je hebt er een potentiele klant bij op je mailinglijst. Heb je nog geen gratis kennismakingsproduct? Oké, leuk klusje voor deze zomer 😉 In ieder geval zal jouw (potentiële) klant je niet meer vergeten!

Uitnodiging

Wil je méér handige tips horen over hoe je social media gemakkelijker maakt? Hoe je slimmer met je tijd omgaat? Ik geef regelmatig online trainingen over social media marketing. Je kunt deze trainingen gratis bijwonen. Gewoon lekker thuis, in de tuin of op je werplek. Investeer 90 minuten van je tijd en je zult met de kennis die je opdoet direct aan de slag kunnen. Je vindt hier informatie over de eerstvolgende training.

Vraag aan jou

Heb jij zelf een blog? En als dat niet zo is; wat houdt je tegen? Wat maakt het lastig voor je?

Zullen we contact houden?

Ontdek Facebook updates, marketingtips en meer op mijn Facebookpagina. Bekijk mijn foto’s mét Instagragram tips op mijn Instagram. Twitter mee en lees al mijn marketingtips en tricks op Twitter. Link met mij op LinkedIn. Bekijk mijn leerzame video’s op Vimeo.

...nog meer interessante Blogs:

Laat een bericht achter of stel een vraag: