Met Instagram Stories meer volgers op Instagram

500 miljoen mensen bekijken Instagram Stories... elke dag

De sleutel naar meer Instagram volgers zou Instagram Stories kunnen zijn…

Je vraagt je vast wel eens af hoe je aan meer volgers voor je Instagram account komt. 

Omdat er wereldwijd elke dag 500 miljoen mensen Instagram Stories bekijken kan het plaatsen van die korte verhaaltjes het verschil maken voor je account tussen stilstand en groei. Want Stories geven niet alleen meer interactie, je krijgt er ook meer volgers bij.

In dit artikel laat ik je zien hoe je er betrokken volgers bij krijgt door het gebruik van Stories.

Instagram Story Workshop

Foto’s en bijschriften

Misschien ben je net begonnen met marketing op Instagram. Je plaatst regelmatig foto en je verzint een leuk bijschrift. Maar let op, je laat kansen liggen als je Stories hier niet bij betrekt.

Hoezo?

Wat ik hierboven al aangaf, elke dag zijn er miljoenen mensen die Stories bekijken en een derde van de meest bekeken Stories komen van een zakelijk account. Dat maakt dat Stories plaatsen een eenvoudige maar ontzettend effectieve manier is om jouw bedrijf bekend te maken bij een nieuw of breder publiek.

En juist door de beperkte ‘houdbaarheid’ van een Story maakt mensen super betrokken en geïnteresseerd. Omdat ze weten dat het bericht na 24 uur weer is verdwenen.

Regelmatig Stories plaatsen – of het nu iets achter de schermen is, een voorproefje van een nieuw product of dienst – het geeft ongekende mogelijkheden voor groei.

Het zorgt voor grotere betrokkenheid en het geeft je een voorsprong op je concurrenten want elke Story is uniek.

En dit hoeft allemaal niet ingewikkeld te zijn of veel tijd te kosten. Laten we kijken wat je eenvoudig kunt doen.

Bereik meer mensen en krijg meer volgers door stickers te gebruiken

Door stickers te gebruiken in je Stories zorg je voor meer interactie en dat zorgt op termijn voor meer kijkers.

Er zijn veel verschillende stickers en je hoeft ze zeker niet allemaal tegelijkertijd te gebruiken. Kijk welke het beste passen bij je bericht. Ik laat je er 2 van de 13 meest effectieve stickers zien.

De locatie sticker:

Net als in een gewoon Instagram bericht, kun je je locatie in een Story taggen. Dat kan zijn de stad waar je bent, het restaurant waar je eet of je bedrijfslocatie.

Dus als iemand in Instagram op je locatie tikt, zien ze je jouw locatie en dat betekent dat als je bijvoorbeeld een winkel hebt ze deze kunnen vinden via die Story en je gegevens opvragen.

En je hoeft niet exact op die plek te zijn om een sticker een locatie te geven. Je kunt ook alvast de locatie van een event taggen waar je over een week bent. Als opwarmer.

De hashtag sticker:

Je kunt tot 11 hashtag stickers kwijt in een Instagram Story. Net als bij de locatie kunnen Instagram gebruikers jouw berichten vinden via die tag. Dus ook als ze je niet volgen.

Maar let wel op dat je selectief bent in het kiezen van je Story hashtag. Als je heel populaire termen gebruikt dan ben je waarschijnlijk niet te vinden tussen alle berichten.

En wil je liever niet je Story vol proppen met hashtags dan maak je je hashtag sticker heel klein en verstop je deze onder een ander sticker of Gif. De kleur laten samenvallen met de achtergrond is ook een manier om je hashtag sticker  onzichtbaar te maken.

Want je hoeft de hashtag niet te laten zien om toch zijn werk te laten doen. Mensen zoeken namelijk op een hashtag om bijvoorbeeld een schoonheidsspecialiste te vinden. En ook ‘verborgen’ hashtags doen gewoon hun werk.

Je vraagt je misschien af of dit werkt. Zeker! Als ik kijk naar mijn statistieken zie ik dat zo’n 10% van de mensen mij vinden via zo’n hashtag. Dit zijn mensen die mij nog niet volgden.

Instagram Stories zijn dus een geweldige aanvulling op je Instagram marketing. Maar het is belangrijk dat je strategisch te werk gaat bij elke Story.

Maak gebruik van de mogelijkheden die Stories je bieden en maak ze zo dat je een band opbouwt met je volgers. Luister naar de feedback die je krijgt en verbeter stap-voor-stap.

Wil jij serieus met Stories aan de slag – lees dan hoe ik je hierbij kan helpen!

Heb jij nog geen idee hoe Stories werken en wil je stap-voor-stap leren hoe je hiermee je Instagram marketing kunt verrijken?

Op 14 september a.s. geef ik een workshop Instagram Stories waar je op een rustige en overzichtelijke manier leert hoe je Stories maakt.

Je krijgt uitleg over onderwerpen die je als ondernemer kunt gebruiken. Aan de hand van voorbeelden kom je tot ideeën voor je eigen bedrijf.

Zoals je gewend bent van een workshop ga je deze middag aan de slag met het maken van Stories. En heb je vragen? Ik ben er voor je om die te beantwoorden en je te helpen.

Save the date! Noteer de datum alvast in je agenda en houd je mail in de gaten. Binnenkort ontvang je een uitnodiging van mij. Sta je niet op mijn mailinglijst? Stuur dan even een berichtje.

...nog meer interessante Blogs:

Laat een bericht achter of stel een vraag: