Nieuwe lay-out voor LinkedIn op je desktop
Nieuwe lay-out voor LinkedIn
Heb jij de nieuwe lay-out van LinkedIn al gezien op je computer? Bij mij verscheen de grote update afgelopen januari en ik begrijp uit de reacties van mijn klanten dat zij inmiddels ook de beschikking hebben over de nieuwe lay-out.
Gesprekken staan centraal
De reden van het herontwerp sinds de oprichting van het zakelijke platform is volgens LinkedIn om het intuïtiever, sneller en waardevoller voor de gebruiker te maken. De gesprekken en de inhoud vormen nu het hart van het platform, waardoor je makkelijker ideeën kunt delen, deelnemen aan een discussie en nieuws en onderwerpen vinden die jij belangrijk vindt.
Tijd om een overzicht te geven van de grootste veranderingen.
De wijzigingen in je profiel
- Je ronde profielfoto staat centraal boven je profiel en de headline wordt helemaal getoond.
- De samenvatting heeft een nieuwe plek en alleen de eerste zinnen worden getoond.
- Jouw activiteiten staan daaronder. Zorg dat je regelmatig iets plaatst.
- Aan het onderdeel ‘ervaring’ is weinig veranderd ook al komt niet alles direct in beeld.
- Alle recommandaties staan nu onder elkaar.
- Je contactgegevens staan in het nieuwe ontwerp aan de rechterkant van je profiel.
Als je naar aanleiding van dit artikel je profiel gaat bekijken, neem dan dit blog er even naast om te zien of je het direct kunt verbeteren. Bij veel ondernemers is LinkedIn een ondergeschoven kindje en naar mijn mening is dat onterecht.
Andere grote veranderingen
- In het nieuwsoverzicht zie je bij updates alleen nog maar de eerste twee zinnen, gevolgd door ‘lees meer’.
- Je krijgt meer inzicht in hoe vaak jouw update is bekeken, bijvoorbeeld door welke bedrijven en uit welke graad van je netwerk dit is geweest.
- Als je wilt connecten met iemand word je gestimuleerd een persoonlijk bericht te schrijven.
- Onderaan je homepage staat ‘messaging’, een uitklapmenu waarmee je snel een bericht schrijft.
Interactief
Al met al wil LinkedIn met deze veranderingen een meer interactief platform worden. Voor jou als ondernemer is dat natuurlijk een mooie kans om met potentiële klanten in contact te komen. Heb jij alleen geen ídee hoe je LinkedIn strategisch inpast in je marketing? Laten we daar dan eens samen naar kijken.
Wat vind jij?
Ik ben benieuwd wat jij van dit nieuwe ontwerp vindt! Hoe ervaar jij het? Is het gebruiksvriendelijker en interactiever?