De oplossing voor het ‘wat zet ik in mijn berichten?’ dilemma
In de wereld van social media is content king. Maar laten we eerlijk zijn, soms lijkt het vinden van wat te posten op sociale platforms een reis door een doolhof.
Je bent niet alleen. Het is een probleem dat talloze ondernemers overal ter wereld tegenkomen – het ‘wat moet ik posten?’ dilemma.
Dit leidt tot een constante druk van ‘ik moet iets doen’, terwijl je warme band met volgers afkoelt. Zichtbaarheid vervaagt, en de angst om vergeten te worden groeit.
Daarom is een doordachte strategie zo waardevol en rustgevend. In dit artikel help ik je met een inkijkje in mijn aanpak om met gemak betekenisvolle berichten te creëren en de verbinding met je volgers vast te houden.

Wat moet ik posten?
Vaak zie ik posts die wat eenzijdig zijn. Of het nu gaat om leuke kiekjes van een vakantie of een stroom van promotiemateriaal, er lijkt iets te ontbreken.
En dat ontbrekende ingrediënt is waardevolle inhoud die niet alleen potentiële klanten aanspreekt, maar hen ook inzicht geeft in hun behoeften en problemen. Bovendien willen ze zien dat jij, als ondernemer, een deskundige bent in jouw vakgebied.
Stel je een wereld voor waarin jouw social media tijdlijn vol zit met waardevolle berichten die je volgers aanspreken en betrekken bij je onderneming. Waar jouw inhoud niet alleen likes en reacties mee oogst, maar ook vertrouwen en loyaliteit opbouwt.
3 soorten berichten
Nu komt mijn oplossing om de hoek kijken. Ik wil je graag kennis laten maken met de drie soorten berichten die jouw sociale media marketing daadwerkelijk laat doen wat je verwacht.
1. 60% Informatieve en Waardevolle Berichten
Hier draait alles om bewustwording, tips, trucs en diepgaande inzichten. Deze berichten laten zien dat je bereid bent kennis te delen en waarde toe te voegen aan het leven van je volgers.
2. 30% Promotionele Berichten
We willen allemaal ons bedrijf laten groeien, maar dat betekent niet dat we non-stop promotieberichten moeten plaatsen. Deze categorie omvat vriendelijke oproepen tot actie om bijvoorbeeld je blog te lezen of een waardevolle weggever te ontvangen. In je blog of weggever of e-mails bied je pas je betaalde diensten of producten aan.
3. 10% Achter de Schermen Berichten
Mensen houden van mensen. Deze berichten bieden een blik in jouw wereld, of dat nu gaat om het reilen en zeilen van je bedrijf of wat je in je vrije tijd doet. Zo ben je in staat een warme band op te bouwen met je volgers en kunnen zij bepalen of ze een klik met je hebben.
Content Planner
Deze strategie is voor mij als marketeer als een kompas voor mijn sociale media-avontuur. En het wordt nog eenvoudiger en gestroomlijnder met de Hands-on Content Planner die ik met liefde heb ontworpen. Deze planner is ook voor jou beschikbaar als gids voor een jaar lang overzicht en inspiratie, zodat je nooit meer hoeft te gissen wat je moet posten.
Geïnteresseerd om je social media consistenter, gestructureerder en soepeler te laten lopen? Ga net als ik aan de slag met de Hands-on Content Planner en maak kennis met de kracht van doordachte, impactvolle inhoud.
Veel succes en plezier met je zichtbaarheid.