Hoe ik mijzelf als ondernemer online zichtbaar heb gemaakt

Hoe ik mijzelf als ondernemer online zichtbaar heb gemaakt

Ik ben Willy

Eigenaar van Hands on Social Media en ik help vrouwelijke ondernemers met hun online zichtbaarheid via Social Media Marketing.

Al sinds 1997 ben ik online actief en het wereld-wijde-web intrigeerde mij vanaf het eerste moment. Het moeiteloos delen van informatie met mensen van over de hele wereld vond ik werkelijk fascinerend. Deze interesse zorgde ervoor dat ik er altijd als een van de eerste bij was als het ging om nieuwe ontwikkelingen op het gebied van social media. Ik moest destijds mijn puberende, inmiddels volwassen, kinderen uitleggen wat Facebook was toen zij zichzelf nog krampachtig vasthielden aan Hyves. In mijn vrije tijd hielp ik mee aan productontwikkeling in online pilots van onder andere de NS en Philips in het programma ‘Second Life’, een van de eerste VR of ‘virtual reality’ werelden.

willy valk

Mijn missie?

Op een persoonlijke, begrijpbare en heldere wijze jou leren hoe je de online zichtbaarheid van jouw onderneming kan verbeteren.

Ook ik durfde mijzelf eerst niet online zichtbaar te maken als ondernemer

In mijn privéleven zag ik volop de mogelijkheden van het ‘online zijn’ en zo ook op het werk. Tijdens mijn carrière als beleidsmedewerker in de gezondheidszorg introduceerde ik binnen de patiëntenorganisatie diverse social media platforms en een forum. Deze platforms zorgden er voor dat patiënten informatie konden uitwisselen en met elkaar in contact konden komen.

Al mijn werkzaamheden gebeurden hier achter de schermen, daar voelde ik mij veilig. In 2011 durfde ik eindelijk een ander pad in te slaan en koos ik voor het ondernemerschap, want ik wilde meer impact maken! Maar ik besefte al snel: alleen een goede website en een paar social media accounts waren níet genoeg. Om mijn bedrijf écht succesvol te maken moest ik mijzelf als ondernemer actief online zichtbaar maken.

In het begin durfde ik dit eigenlijk niet, want:
“Ben ik wel goed genoeg? Zullen mensen mij wel serieus nemen?”

Deze angst heb ik voorgoed aan de kant gezet met de kennis die ik nu rijk ben. Deze komt voort uit de jarenlange verdieping in de online zichtbaarheid als ondernemer met behulp van verschillende vormen van social media marketing. Ik heb zelf talloze opleidingen en trainingen gevolgd op het gebied van het ondernemerschap zoals de Business Mastery van Tony Robbins. Daarnaast gespecialiseerde training op het gebied van Facebook marketing & advertising, Instagram marketing, copywriting, het opbouwen van e-maillijsten en bloggen.

Al deze opgedane kennis gebruik ik nu voor mijn eigen onderneming én geef ik aan jou door in mijn vele trainingen zoals het ‘Social Media Succes Systeem’, cursussen en individuele trajecten.

Online zichtbaarheid, daar draait het tegenwoordig om als ondernemer

Maar hoe pak je dit aan?
Wat ik heel vaak terug zie bij mijn cursisten, vrouwen met enorm veel kennis en expertise op hun vakgebied, is dat zij veel moeite hebben om nieuwe klanten aan te trekken. Ze beseffen dat online marketing inmiddels de belangrijkste vorm van marketing is, maar ze vinden het lastig zichzelf en dus hun onderneming(!) zichtbaar te maken. Ze missen zowel een goede strategie als een effectief systeem, waardoor social media als teveel ‘gedoe’ wordt ervaren.

Deze onregelmatige en niet doeltreffende activiteiten op social media hebben natuurlijk als gevolg: het mislopen van klanten.
Tijd om daar verandering in te brengen!

Om hiermee te starten heb ik een heldere handleiding geschreven waarmee je jouw eigen Facebook pagina kunt verbeteren.
Je kunt deze hier gratis downloaden.

Ben jij klaar om jezelf in de spotlight te zetten als succesvol vrouwelijk ondernemer?

Ga jij ook voor meer online zichtbaarheid met jouw onderneming?

En wil je daarbij een consistente klantenstroom genereren?

Begin dan met je Instagram Profiel!