Waarom ik dezelfde tweet wel 20 x verstuur

Je kijkt misschien vreemd op als ik vertel dat ik mijn tweets gerust 20x herhaal. Ik doe dat met vertrouwen en jij kunt ook met een gerust hart je tweets herhalen. Mensen zijn op Twitter namelijk op zoek zijn naar waardevolle informatie en dat heeft mijn manier van tweeten voor een deel veranderd.

Vroeger

Een paar jaar geleden had ik alleen maar persoonlijk contact op Twitter met mijn volgers en omgekeerd. Er waren toen nog geen tot nauwelijks ondernemers of organisaties op het platform. Het zou toen wel heel vreemd zijn geweest om tweets te herhalen.

Maar je zou mijn tijdlijn nu eens moeten zien; de ene na de andere tip en link komt langs. Van mijn doelgroep, mijn klanten en ook van bedrijven en ondernemers die ik volg om hun waardevolle informatie. Stel nu dat Hootsuite, een bedrijf dat ik volg, een waardevolle tip maar 1 keer zou versturen. Ik zou het nooit lezen! Of heel toevallig. Een tweet en bijbehorend blog van hen over het herhalen van tweets is overigens de inspiratiebron voor dit artikel.

Herhaling

Zij vertellen in hun blog dat ze een tweet rustig meer dat 40x herhalen. Met 6,7 miljoen volgers herhalen ze die tweet 4 keer per dag. Doet de tweet het goed dan voeren ze dat op tot 20 of meer keer per week. Ze hebben uitgerekend dat ze die tweet uiteindelijk 96x versturen willen hun volgers die tweet 1 keer zien! Blijft die tweet een succes, dat wil zeggen dat er mensen op reageren of de tweet retweeten, dan mag deze tweet ‘blijven’.

Bereik

Nu heb jij geen miljoen volgers; toch het óók voor jou interessant je tweets te herhalen. Vooral die waarop wordt gereageerd, die favoriet wordt gemaakt, die wordt geretweet. Zo ben je er meer zeker van dat jouw waardevolle informatie ook echt wordt gezien. Een ander voordeel is dat je tijd bespaard want je hoeft minder tweets bij te maken. Door een voorraad ‘te herhalen tweets’ te hebben kun je vaker per dag een tweet versturen en daardoor vergroot je je bereik.

handsonsocialmediaHulptroepen

Nu hoor ik je denken; dat klinkt allemaal leuk maar hoe doe ik dat allemaal? Want de hele dag tweets verzenden, ook al heb ik ze in voorraad, kost nog zeeën van tijd. Geen nood, er zijn slimme programma’s en websites die je daarbij helpen.

Analytics

Analytics van Twitter is de website waar je precies kunt zien hoe jouw tweets het doen en op je telefoon in het Twitter programma zelf zie je onder je tweets een statistiek symbool waar je op kunt klikken en per verzonden tweet de resultaten kunt bekijken.

Hootsuite

Hootsuite is een van de programma’s waar je tweets mee kunt inplannen. Er is een gratis versie en een betaalde versie. Ik raad de betaalde versie aan. Wil je je marketing en dus Twitter serieus nemen moet je vaak tweeten om je doelgroep te bereiken. Ook al verstuurt Hootsuite de tweets voor jou, als je deze handmatig gaat inplannen kost dat je alsnog veel tijd. Bij de betaalde versie kan je honderden tweets in 1 keer uploaden.

En last but not least een site waar ik echt dol op ben:

Sonix

Deze site haalt een magische truc uit met je tweets. Het maakt een speciaal bestand aan dat je nodig hebt voor Hootsuite bulk upload. Ze maken een mooi bestand met willekeurige tijden en data voor je tweets in een paar seconden. En geloof mij, dat scheelt je elke maand uren werk!

Afhaken

Ben jij er nog? Na het lezen over deze websites? Geweldig want dit zijn de technische kanten van online zichtbaarheid. Waarschijnlijk niet jouw favoriete kant. En zelfs al ben je handig op de computer, als je dit zelf wilt uitzoeken ben je echt wel even bezig. Het heeft mij in ieder geval heel wat tijd gekost om het goed te laten lopen.

Tot slot een vraag; hoe voelt het voor jou om je tweets te gaan herhalen?

Zullen we contact houden?

Ontdek Facebook updates, marketingtips en meer op mijn Facebookpagina.
Bekijk mijn foto’s mét Instagragram tips op mijn Instagram.
Twitter mee en lees al mijn marketingtips en tricks op Twitter.
Link met mij op LinkedIn.
Bekijk mijn leerzame video’s op Vimeo.

...nog meer interessante Blogs:

Laat een bericht achter of stel een vraag: